wtorek, 14 stycznia 2014

77. Pasztet z fasoli

Lubicie pasztety? Ja wyjątkowo przepadam za tym mojej prababci. Żaden kupny nie oddaje tego smaku. A że prababcia ma już swoje lata, pasztet piecze bardzo rzadko. Wstyd mi poprosić o przepis, gdyż wiem, że za nic w świecie nie uda mi się uzyskać tego efektu. 
Pasztet jednak do najzdrowszych rzeczy nie należy; w jego skład wchodzi dużo tłustego mięsa. Mięsa, za którym średnio przepadam. Skrycie marzył mi się pasztet pozbawiony tego składnika... A dla chcącego nic trudnego! Poszperałam trochę w necie, porównałam kilka przepisów i w końcu opracowałam swój własny na

Pasztet fasolowy z pieczarkami


składniki
  • 0,5 kg pieczarek 
  • puszka białej fasoli
  • 0,5 puszki czerwonej fasoli
  • łyżeczka mąki pełnoziarnistej
  • cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • sól, pieprz
Fasole odsączamy z zalew, płuczemy. Cebulę kroimy w kostkę i przesmażamy na odrobinie masła. Na tej samej patelni podduszamy pieczarki- nie natłuszczamy jej już. W maszynce do mięsa umieszczamy fasolę, pieczarki, cebulę i mielimy razem. Dodajemy mąkę, czosnek, przyprawiamy. Przekładamy do foremki. Piekarnik nastawiamy na 180' i pieczemy pasztet przez około 35-40 minut. Wyciągamy z piekarnika, gdy wystygnie wkładamy na parę godzin do lodówki aby stwardniał.


Dawno tak chętnie nie jadłam kanapek! Teraz najczęściej wsuwam z fasolowym pasztetem i ogórkiem- tradycyjnie, polsko... smacznie i zdrowo! :)

Domowy Wyrób 

3 komentarze:

  1. uwielbiam wszystkie wegetariańskie produkty, dlatego ten przepis dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja uwielbiam pasztety pomidorowo-warzywne z cięciorki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdecydowanie najlepszy chyba musze go zrobic , bo od dawna wlasnie na cos takiego mialam ochote juz zapisuje twoj przepis ( pewnie nie tylko ten bo na tym blogu wszystko jest swietne ) <3

    OdpowiedzUsuń